Fysiske måder at lokke kunder til din restaurant på!
For tiden har man så meget fokus på, at man skal lokke kunderne på nettet, om det så er via bannerannoncer på hjemmesider, reklamer på ens sociale medier, tilbud på ens hjemmeside, nyhedsmails med eksklusive tilbud og meget andet, at man helt glemmer den fysiske verden.
Det er da klart, at man kommer ud til langt flere kunder generelt, hvis man annoncerer på nettet, fordi man kan få fat i folk fra ens lokalområde i Jylland, hvis man nu har en restaurant i Silkeborg, til at man sidder i Indien og undersøge feriemuligheder i Danmark.
Men hvordan kan man lige regne med, at den inder kommer til ens restaurant?
Det er måske en alt for stor indsats at gå efter hans familie og få dem til ens restaurant.
Der er helt sikkert nogle, der kan hjælpe din restaurant med at målrette deres annoncekampagner bedre på nettet, men nu skal vi tale om det fysiske møde!
Tag kunden i kraven og vis dem restauranten
Selvom vi danskere kan lide at holde os for os selv og ikke tale med fremmede, så er den bedste kontakt næsten den, som man modtager i det fysiske liv.
Desuden er det her, at du kan tale med kunderne og ikke alene indsamle information om, hvad de kender – eller ikke kender – til ens restaurant, men man kan også høre lidt om deres madvaner, og hvor tit de spiser ude.
Men hvis du så også har nogle folk til at gå rundt i Silkeborg, som tilfældet er her, hvor man kan dele flyers ud om ens restaurant, når de er flest folk ude at gå, så er der en god chance for, at man hverver nye, lokale kunder.
Måske tager de en spontan beslutning om at besøge din restaurant med det samme, når de hører den personlige salgstale, men selv hvis de overvejer det, så bor de måske i lokalområdet har har større tilbøjelighed til at besøge dit sted nu.